fbpx
Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”

2018 / ACI, GALATEA E POLIFEMO

G.F. Haendel – Aci, Galatea e Polifemo (HWV 72)
10 września 2018 r.

Realizatorzy:
Krzysztof Garstka – kierownictwo muzyczne
Bożena Bujnicka – reżyseria, scenografia oraz reżyseria multimediów
Piotr Majewski – multimedia

Wykonawcy:
Dagmara Barna-Kosowicz – Aci
Magdalena Pluta – Galatea
Łukasz Konieczny – Polifemo
Statyści: Izabela Budzinowska, Małgorzata Ładzińska, Ignacy Maciejewski, Wojciech Sztyk, Krzysztof Bujnicki
Orkiestra Gradus ad Parnassum pod dyrekcją Krzysztofa Garstki

Opis:

Grecki mit w aktualnym ujęciu w reżyserii Bożeny Bujnickiej wychodzi poza kanwy spektaklu operowego. „To nie jest opowieść o człowieku, nimfie i cyklopie – mówi Bujnicka –  To jest składający się z symboli dramat, który zabija codziennie, ciebie, mnie, lub kogoś innego, kto przełyka łzy w milczeniu i samotności, by potem założyć uśmiech i walczyć dalej. Walczyć z czymś/kimś, kto go miażdży jak cyklop Acisa. A może czując się skrzywdzonym, sam staję się cyklopem odbierającym życie innym? Chcę powiedzieć, że to NIE jest koniec historii, że niezależnie od skali zła i niesprawiedliwości, które nas spotkały, możemy zarówno liczyć na pomoc, jak i być pomocnym, możemy odnaleźć siłę w sobie, rozbudzić uśpiony blask i przezwyciężyć depresję oraz poczucie krzywdy”.

Troje bohaterów. Trzy serca. Chęć zemsty, która niszczy miłość, ludzkie życie i psychikę. Zło, które wtłacza w pułapkę iluzji.  Opera, która nie tylko mówi o problemie, ale nasuwa realne rozwiązania, otwiera dyskusję i łączy.