Antonio Caldara Magdalena u stóp Chrystusa – oratorium
Maria z Magdali to jedna z bardziej zagadkowych postaci Nowego Testamentu. Za sprawą najsławniejszego osiemnastowiecznego tekstu pasyjnego – La passione di Gesù Cristo Pietra Metastasia – stała się bohaterką wielu barokowych oratoriów, między innymi Anotonio Caldary Maddalena ai piedi di Cristo. Dzieło charakteryzuje się typowym dla wczesnego stylu kompozytora dramatyzmem. Wykonanie przygotowała Opera Kameralna w Warszawie i po raz pierwszy zabrzmiało ono w Studiu Polskiego Radia w lutym tego roku, usłyszymy je ponownie 8 września w Kościele Seminaryjnym.
Wykonawcy:
Olga Pasiecznik (Magdalena)
Barbara Zamek (Marta)
Anna Radziejewska (Amor Terreno)
Jan Jakub Monowid (Amor Celeste)
Artur Janda (Fariseo)
Aleksander Kunach (Cristo)
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Lilianna Stawarz – dyrygent