Anna Radziejewska

anna.radziejewska

Mezzosopran. Ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie śpiewu prof. J. Artysza w Akademii Muzycznej w Warszawie. Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych. Od 1999 do 2017 r. była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, na scenie której kreowała miedzy innymi takie partie jak: Rinaldo i Giulio Cesare G. F. Haendla, Giuditta, Dorabella, Cecilio i Annio W. A. Mozarta, Tancredi, Rosina, Angelina, Arsace, Isabela G. Rossiniego, Olga P. Czajkowskiego. Występowała również w wielu teatrach operowych oraz salach koncertowych Europy i Japonii (m.in. Bayerische Staatsoper – Rinaldo w „Rinaldo” Haendla, Gisele w „Herzland” Nemtsev , Theater an der Wien – „Larmes du ciel”, Luzernertheater – Rinaldo w „Rinaldo” Haendla, Lady Macbeth w „Makbecie” S. Sciarrino, Cecilio w „Lucio Silla” Mozarta, Opera w Kolonii – „Larmes du ciel”, Opéra National de Paris – Izumi w „Da gelo a gelo” S. Sciarrino, Ruggiero w „Alcinie” Haendla, Grand Théâtre de Geneve – Izumi w „Da gelo a gelo” S. Sciarrino, Nationaltheater Mannheim – Donna w „Superfluminie” S. Sciarrino, Grand Théâtre Aix-en Provence – Ruggiero w „Alcinie” Haendla, Teatro Zarzuela Madrit – La Malaspina w „Luci mie traditrici” S. Sciarrino, Maerz Festival Berlin – La Malaspina w „Luci mie traditrici” S Sciarrino, Vlaamse Opera – Rinaldo w „Rinaldo” Haendla, Opéra National du Rhin – Varvara w „Katii Kabanovej” Janacka, Beppe w „Amico Fritz” Mascagniego, Annio w „La clemenza di Tito” Mozarta, Freiburg Theater – „Larmes du ciel”, Engel der verzweiflung”, Tokio Bunka Kaikan – II Dama w „Czarodziejskim Flecie” Mozarta, Teatr Wielki – Opera Narodowa W Warszawie – Bona w „Wyrywaczu serc” Sikory, Hagar w „Moby Dick” Knapika, Teatr Królewski w Łazienkach – Agrippina w „Agrippinie” Haendla, Citè de la musique-Paris, Het Concertgebouw, Wiener Konzerthaus WDR Concert Hall Kolonia na festiwalach – Wiener Festwochen – „Larmes du ciel”, La Malaspina w „Luci mie traditrici” Sciarrino, Salzburg Festspiele – La Malspina w „Luci mie traditrici Sciarrino, Lady Macbeth w „Makbecie” S. Sciarrino, Schwetzingen Festival, Warszawska Jesień, Biennale Venezia, Holland Festival) współpracując z takimi dyrygentami jak: H. Bicket, I. Bolton, A. Cremonesi, A. Spering, S. Rouland, J. Debus, T. Ceccherini, B. Furrer, M. Tabachnik, J. Ch. Spinosi, D. Grossman, F. Layer, A. Wit, W. Michniewski, J. Kasprzyk, M. Angius, P. Carignani, E. Pomarico, J. Tubery, G. Chmura, Z. Graca, R. Silva, K. Bumann, P. Fiugajski, L. Stawarz, W. Kłosiewicz. Kreowała role w inscenizacjach takich twórców jak: V. Boussard, K. Thoma, R. Carsen, A. Freyer, M. Treliński, R. Peryt, M. Prus, J. Stokalska, M. Weiss, N. Kozłowska, J. Schloemer, R. Hoffmann, T. Brown, R. Horn, M. Hackenbeck, L. Engels, A. Schwalbach. Posiada również bogaty repertuar koncertowy, na który składają się recitale pieśni i muzyki kameralnej z takimi artystami jak: K. Jankowska, M. Rutkowski, K. Radziwonowicz, M. Grandinetti, L. Stawarz, dzieła oratoryjne i wokalno-instrumentalne, koncerty z zespołami muzyki dawnej (Collegium Musicum Koeln, Concerto Vocale, Il Tempo, MACV, La Fenice), oraz współczesnej (Klangforum Wien, Algoritmo, Icarus, London Sinfonietta). Czołowa wykonawczyni utworów S. Sciarrino na świecie, dla niej powstały partie Izumi w „Da gelo a gelo” oraz Donny w „Superfluminie”, jak również dedykowany jej utwór kameralny – „Cantiere del Poema”. Specjalnie dla niej swoją pierwszą operę skomponował W. Blecharz –„Transcryptum” a D. Przybylski z myślą o niej napisał partię Apollo w operze „Orfée”. Jest laureatką nagrody A. Hiolskiego za najlepszy debiut operowy 2001 r. Odznaczona brązowym medalem Gloria Artis oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi. Pedagog śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Współpracuje z wydawnictwem fonograficznym DUX, dla którego z M. Rutkowskim nagrała: I. J. Paderewski – Complete songs (nominacja do Fryderyka 2008), K. Szymanowski – Pieśni (nominacja do Fryderyka 2009, Nagroda – Selecionèe par ARTE, Orfèe D’Or 2009), W. Lutosławski – Pieśni i kolędy – (nominacja do Fryderyka 2014), O. Kolberg – Pieśni, I. J. Paderewski – Pieśni (z Agnieszką Choszowską- Jabłońską (nominacja do Fryderyka 2016). Jest współtwórcą Festiwalu Oper Barokowych Dramma Per Musica.