fbpx
Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”

Scena Młodych: Barokowy portret antycznej kobiety

Festiwal Dramma per Musica 2022 ONLINE
4-13 listopada 2022 r.

Scena Młodych: Barokowy portret antycznej kobiety

 

Wykonawcy:

Musica Manet Duo
Aleksandra Raszyńska – sopran
Agata Meissner – klawesyn

Program: 

Francesco Geminiani (1687-1762): Suita utworów w D-Dur z Pièces de clavecin
Prélude Lentement
Gayment
Vivement

Alessandro Scarlatti (1660-1725): kantata świecka L’Arianna
Recytatyw: „Dove al fin mi traeste”
Aria Lento: „Son pur ridotta a piangere”
Recytatyw: „Idra troppo infedel”
Aria Andante e spiritoso: „Uccidetelo, divoratelo”
Recytatyw: „Maledetto quel filo”
Aria Andante Moderato: „Torna ad amar”

Georg Friedrich Händel (1650-1759): kantata świecka Lucrezia
Recytatyw: „O Numi eterni! ”
Aria: „Già superbo del mio affanno”
Recytatyw: „Ma voi forse nel Cielo”
Aria: „Il suol che preme”
Recytatyw: „Ah! che ancor nell’abisso”
Furioso: „Questi la disperata anima mia”
Larghetto: „Alla salma infedel porga la pena”
Recytatyw: „A voi, padre, consorte”
Arioso: „Già nel seno”
Furioso: „Ma se qui non m’e dato”

Nagranie audio i video:
28.07.2022, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie

Upublicznienie:
6.11.2022 na kanałach społecznościowych Stowarzyszenia Dramma per Musica


 

Aleksandra Raszyńska z wyróżnieniami ukończyła studia doktoranckie w zakresie śpiewu solowego w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (H. Łazarska, E. Biegas; 2018), studia magisterskie na Wydziale Opery i Teatru Muzycznego na uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu (B. Valentin, H. Branisteanu; 2017) oraz studia magisterskie i licencjackie w zakresie śpiewu solowego (H. Januszewska-Stańczyk), dyrygentury chóralnej (J. Wojtacha, P. Warzecha) i edukacji muzycznej (A. Waluga) – również w śląskiej uczelni muzycznej. Oklaskiwana podczas koncertów w Polsce (m.in. Filharmonia Narodowa, Studio S1 Polskiego Radia, NOSPR), Austrii (Wiedeń – Musikverein, Alte Schmiede, Arnold Schönberg Center, Roter Salon; Salzburg – Großes Festspielhaus, Großer Saal, Teattro im KunstQuartier, Oper im Berg, Solitär; Klagenfurt – Künstlerhaus), Niemczech, Włoszech, Szwajcarii, Francji oraz Czechach. Jest solistką Salzburger Dommusik oraz Franziskanerkirche w Salzburgu. Na scenie zagranicznej znana jako Alexandra Lampert-Raschké.

 

Agata Meissner – klawesynistka, kameralistka, realizatorka basso continuo i muzykolog. Zawodowo i artystycznie związana z uniwersytetem Mozarteum w Salzburgu. Jest również słuchaczką studiów doktoranckich tego uniwersytetu. Ukończyła studia magisterskie z historycznej praktyki wykonawczej w klasie Reinharda Goebela (2020) oraz studia magisterskie w klasie klawesynu prof. Floriana Birsaka (2016). Odbyła studia licencjackie na UMFC w Warszawie w klasie prof. Leszka Kędrackiego (2012) oraz kulturoznawcze i muzykologiczne studia licencjackie w Kolegium MISH UW (2013). Ukończyła także studia podyplomowe na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Marka Toporowskiego (2021). Brała udział w wykonaniach wielkich utworów wokalno-instrumentalnych epoki baroku (J.S. Bacha, J.A. Hassego) oraz oper C. Monteverdiego, Ch.W. Glucka, H. Purcella. Koncertowała m.in. na Festiwalu Bachowskim w Świdnicy, a także festiwalach Innsbrucker Festwoche der Alte Musik, Thüringer Bachwochen w Weimarze, unMittelBarock w Magdeburgu. Stale współpracuje z Filharmonią Salzburską jako solistka, kameralistka oraz realizator basso continuo.