Natalia Kozłowska

Reżyserka operowa i teatralna, ukończyła Wydział Reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jej przedstawieniem dyplomowym była opera Dydona i Eneasz H. Purcella (Collegium Nobilium, 2010).

Jest autorką 19 spektakli, przygotowała m.in. Nowego Don Kiszota A. Fredry w Teatrze Polskim w Warszawie, wystawienia czterech oper G. Pucciniego: Le Villi (Opera Bałtycka), Gianni Schicchi (Opera Bałtycka i Warszawska Opera Kameralna), Suor Angelica i Il Tabarro (Centrum Św. Jana w Gdańsku), spektakl Księżycowy Pierrot na podstawie muzyki A. Schönberga (Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski), spektakl Teatro alla Moda złożony z arii A. Vivaldiego (Uniwersytet Warszawski), polską prapremierę opery S. Rachmaninowa Francesca da Rimini (Centrum Św. Jana w Gdańsku), pierwszą polską inscenizację Agrippiny G. F. Händla (Teatr Królewski w Łazienkach Królewskich w Warszawie), spektakl Baroque Living Room pokazany w Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Szczecińskiej, polską prapremierę Orlanda G.F. Händla (Teatr Królewski w Łazienkach Królewskich w Warszawie), inscenizację opery L. Różyckiego Eros i Psyche (Opera Bałtycka), dwa opero-balety J.P. Rameau Pygmalion (Warszawska Opera Kameralna) i Les Indes Galantes (Opera Nova – Bydgoski Festiwal Operowy). Jej ostatnią realizacją jest pierwsze polskie wystawienie opery Vivaldiego Farnace.

W 2014 roku odbyła staż w paryskim Odéon-Théâtre de l’Europe przy produkcji Les Fausses Confidences Pierra de Marivaux w reżyserii Luca Bondy’ego, a w 2018 roku została zaproszona przez Komische Oper Berlin do wzięcia udziału w kursie mistrzowskim dla młodych reżyserów prowadzonym przez Barriego Kosky. Więcej informacji o artystce na stronie www.kozlowska.art.pl