Natalia Kawałek

B7tzjFoIYAIJ3B4

Mezzosopran, absolwentka Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. I. Kłosińskiej. Kontynuacja studiów na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu, u prof. C. Vischi. W ramach programu Erasmus – nauka w Conservatorio di Santa Cecilia Rzymie, u prof. R. Berg i S. Mingardo (śpiew barokowy). Laureatka: III miejsce i nagroda publiczności na Międzynarodowym Konkursie Opery Barokowej Pietro Antonio Cesti w Innsbrucku (Austria), II nagroda i liczne wyróżnienia podczas Hilde Zadek Internationaler Gesangswettberwerb 2013 w Wiedniu. Występy, m.in.: debiut sceniczny w spektaklu studenckim Lamante di tutte B. Galuppiego w Warszawskiej Operze Kameralnej; Zofia w Halce St. Moniuszki w Teatrze Wielkim; Belinda w Dydonie i Eneaszu H. Purcella w Teatrze Collegium Nobilium; rola Giovanny w operze Ernani¸ reż. M. Znaniecki, na Festiwalu Verdiowskiego w Poznaniu; Dydona w spektaklu Dydona i Eneasz H. Purcella na Festiwalu Altemusik Festival w Innsbrucku. 2012 – debiut w Theater an der Wien jako Duxieme Grecque w operze Iphigenie en Aulide W. Glucka z Wiener Symphoniker pod dyrekcją A. de Marchi. Od 2013 na stałe związana z wiedeńską Kammeroper jako solistka Junges Ensemble des Theaters an der Wien. W ostatnim czasie na scenach Kammeroper i Theater an der Wien w rolach: Tisbe (G. Rossini, La Cenerentola), Annio (W.A. Mozart, La clemenza di Tito), Polya (P.I. Czajkowski, Czarodziejka), Olga (P.I. Czajkowski, Eugeniusz Oniegin), Armida (G.F. Händel, Rinaldo), Roccolina (L. Gassman, Gli Uccellatori), Concepcion (M. Ravel, L’heure espagnole). Solistka zespołu Il Giardino d’Amore, występy z Il Complesso Barocco pod dyrekcją Alana Curtisa i z Capellą Cracoviensis (dyrygenci J.T. Adamus, A. Spering, P. Goodwin). Czerwiec 2015 – z Bach Consort pod kierownictwem R. Dubrowskiego zadebiutowała jako Armida w koncertowej wersji opery Rinaldo G.F. Händla, Teatr Bolszoj w Moskwie.