Maria Piotrowska

Wiolonczelistka, ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla  W ramach Programu Erasmus-Socrates studiowała w Leopold-Mozart-Zentrum Universitat Augsburg w klasie mistrzowskiej Juliusa Bergera. Od wielu lat jest związana z wykonawstwem historycznym. Studiowała również w Haute Ecole de Musique de Geneve, w mistrzowskiej klasie wiolonczeli barokowej u Bruno Cocset, oraz w klasie violi da gamba u Guido Balestracci.

Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem takich mistrzów, jak Bruno Cocset, Andrea Marcon, Markus Mollenbeck, Olivia Centurioni, Viola de Hoog, Alison McGillivray, Paolo Pandolfo, Kristian Bezuidenhout czy Amandine Beyer. Współpracowałą z takimi dyrygentami, jak m.in. Jordi Savall, Rinaldo Alessandrini, Gabriel Garrido, Leonardo Garcia Alarcon, Kenneth Weiss, Władysław Kłosiewicz, Lilianna Stawarz. Współpracuje z takimi zespołami jak: Warszawska Opera Kameralna, La Tempesta, Il Giardio d’Amore, Mousike Tekhne, Cappella Genevensis a także ze Stowarzyszeniem Miłośników Sztuki Barokowej Dramma per musica. Jest współzałożycielką zespołu muzyki dawnej Gradus ad Parnassum, powstałego w 2012 roku, działającego pod kierownictwem artystycznym Krzysztofa Garstki. Występowała w wielu najlepszych salach w Polsce i Europie m.in., na Zamku Królewskim w Warszawie, w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku, Filharmonii Narodowej, Filharmonii Podlaskiej, Auli Novej w Poznaniu, Pałacu Branickich, La Seine Musicale w Paryżu, Cite de la Musique w Soisson czy Victoria Hall w Genewie. Koncertuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą.

Jej pasją jest muzyka średniowiecza i renesansu, oraz szeroko rozumiany folklor. Gra również na fideli średniowiecznej.