Margot Oitzinger

Urodziła sie w Grazu, gdzie też ukończyła Uniwersytet Sztuki w klasie śpiewu. Doskonaliła swoje umiejętności podczas wielu kursów mistrzowskich, w tym prowadzonych przez takie znakomitości jak Emma Kirkby oraz Peter Kooij. W 2008 roku została  laureatką Międzynarodowego Konkursu J.S.Bacha w Lipsku oraz, w 2006 r., konkursu dla śpiewaków barokowych w Chimay w Belgii .

Jako solistka regularnie współpracuje z czołowymi zespołami barokowymi, takimi  jak: Collegium Vocale Gent, Bach Collegium Japan,  Concerto Copenhagen, L‘Orfeo Barockorchester,  Wiener Akademie,  Bach Consort, Le Concert Lorrain,  Dunedin Consort, Sette voci i wieloma innymi.

Jej repertuar koncertowy obejmuje partie altowe wielu oratoriów, kantat i oper przede wszystkim z epoki baroku ale też  muzykę klasyczną oraz współczesną. Wielokrotnie występowała w ramach renomowanych festiwali europejskich, takich jak:  Festival Crete Senesi (pod batutą Philippe Herreweghe), Bachfest Leipzig (pod batutą Petera Neumanna oraz Hermanna Maxa),  Festival voor oude Muziek Utrecht (pod batutą Masaaki Suzuki oraz Lorenzo Ghielmi), a także Musikfestival Bremen, Schützfest Dresden, Bachfest Salzburg, Haendel Festspiele Halle,  Festival de musique de la Chaise Dieu oraz Styriarte. Zrealizowała nagrania dla wielu wytwórni płytowych, przede wszystkim: Deutsche Harmonia Mundi (J.Haydn Arie per un’Amante,), Linn records (J.S.Bach, Msza h-moll,), Challenge Records (W.A.Mozart, Bezulia liberata), Querstand (G.P.Telemann  Kantaty), CPO (H.Schütz Włoskie Magrygały), a ponadto: J.S. Bach – Stiftung (J.S.Bach, Kantaty).