Magdalena Pluta

Mezzosopran. Studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Izabeli Kłosińskiej. Od 2015 roku związana jest z Akademią Operową w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie swoje umiejętności doskonali podczas warsztatów i kursów mistrzowskich, prowadzonych przez stałych pedagogów Akademii: Izabelę Kłosińską, Eytana Pessena i Matthiasa Rexrotha oraz pedagogów gościnnych: Brędę Hurley, Neila Shicoffa, Ewę Podleś, Jerzego Marchwińskiego, Helmuta Deutscha i Tomasza Koniecznego. W ramach projektów studenckich śpiewała partię Unulfa w „Rodelindzie” Haendla oraz Olgi w „Eugeniuszu Onieginie” w Filharmonii Rzeszowskiej. Występowała także w spektaklach: „Cud albo Krakowiaki i Górale” Jana Stefaniego – produkcji Akademii Operowej pod kierownictwem muzycznym Władysława Kłosiewicza, prezentowanej na Scenie Kameralnej Opery Narodowej oraz jako Trzecia Dama w „Jak skomponować operę? Historia Czarodziejskiego Fletu” Mozarta w Filharmonii Poznańskiej. W 2017 roku zadebiutowała w produkcji Holenderskiej Opery Narodowej w Amsterdamie, śpiewając partię Ariadny w „Madrygałach Monteverdiego” (reż. Pierre Audi). W marcu tego samego roku została tam ponownie zaproszona do udziału w produkcji „La morte d’Orfeo” Landiego (reż. Pierre Audi), gdzie kreowała postać Calliope. W grudniu 2017 roku wystąpiła w koncercie adeptów i absolwentów Akademii Operowej w Studiu Koncertowym Polskiego Radia z udziałem Tomasza Koniecznego i Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Michała Klauzy, gdzie wykonała partię Erdy z IV aktu „Złota Renu” Wagnera. W kwietniu tego samego roku została zaproszona do zaśpiewania na recitalu Tomasza Koniecznego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej pod dyrekcją Grzegorza Nowaka duetu Erdy i Wotana z III aktu „Zygfryda” Wagnera.