Magdalena Pikuła

Sopran. Absolwentka klasy śpiewu mgr Małgorzaty Gurgul  PSM II stopnia w Nowym Sączu oraz klasy śpiewu prof. Moniki Swarowskiej, dra Andrzeja Bieguna i prof. Olgi Popowicz Akademii Muzycznej w Krakowie. Obecnie studiuje na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Jadwigi Rappe, o specjalności: muzyka dawna. Jest na ostatnim roku studiów magisterskich II stopnia. W marcu 2017 roku kreowała jedną z głównych ról w spektaklu „Il Giasone” F. Cavallego, który organizowany był przez Instytut Opery Akademii Teatralnej w Warszawie, we współpracy z HauteEcole de Musique (Genewa, Szwajcaria) pod dyrekcją Doroty Cybulskiej-Amsler . W sierpniu 2017 wystąpiła, jako solistka i kameralistka Akademii Bachowskiej podczas Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy,  pod batutą światowej sławy dyrygenta Paula Goodwina, wykonując znane dzieła J. S. Bacha takie, jak „Magnificat” oraz „Easter Oratorio”. W październiku 2017 została laureatką wyróżnienia na wieloetapowym Międzynarodowym Wokalnym Konkursie Muzyki Dawnej „Canticum gaudium”, w którym udział brali specjaliści w dziedzinie muzyki dawnej z całego świata. W marcu 2018, ponownie na deskach teatru Collegium Nobilium, wcieliła się w postać Ciro w operze Alessandra Stradelli „Il Trespolo tutore” pod dyrekcją Andrei de Carlo. W czerwcu 2018 roku wykonała cykl pieśni „Chantefleur et chantefables” W. Lutosławskiego w Sali Koncertowej Studio Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego. Towarzyszyła jej Polska Orkiestra Radiowa.

Ponadto współpracuje na poziomie zawodowym m. in. z Chórem Polskiego Radia, Chórem Narodowego Forum Muzyki, Chórem Filharmonii Krakowskiej, Polskim Narodowym Chórem Młodzieżowym, zespołem wokalnym Octava Ensemble oraz Singet, z którymi koncertuje w Polsce i zagranicą, śpiewając we wspaniałych salach koncertowych takich, jak NOSPR, Narodowe Forum Muzyki (Wrocław), Gewandhaus (Lipsk), Koncertowe Studio Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie i wiele innych.