Karolina Zych

Flecistka, pochodzi z Radomia, gdzie ukończyła klasę fletu i fortepianu (Ist.) w Państwowej Szkole Muzycznej im. O. Kolberga. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku, w której specjalizowała się w grze na flecie poprzecznym oraz Hochschule für Musik und Theater Feliks Mendelssohn-Bartholdy Leipzig, gdzie ukończyła wydział Alte Musik w klasie fletu traverso Benedeka Csaloga. Koncertuje jako solistka, w repertuarze kameralnym oraz jako muzyk orkiestrowy. Jest członkiem orkiestry MACV Warszawskiej Opery Kameralnej, orkiestry Konfraternia Caper Lubliniensis, działającej przy Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie. Swoje doświadczenie orkiestrowe wzbogacała koncertując z orkiestrą instrumentów historycznych Capella Cracoviensis, z którą występowała pod batutą Jana Tomasza Adamusa, Paula McCreesha, Alessandro Moccii, Paula Goodwina, Andrew Parrota oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową, FAMD w Szczecinie, Radomską Orkiestrą Kameralną. Prowadziła warsztaty i wykłady z zakresu gry na flecie traverso oraz wykonawstwa muzyki dawnej w Polsce i za granicą. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki późnobarokowej o znamionach stylu Empfindsamkeit, współpracując z wybitną klawikordzistką Marią Erdman. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie prowadzi swoją klasę fletu traverso.