Joanna Lalek

i 169Mezzosopran, urodziła się  w  Warszawie. Ukończyła  studia  w  warszawskiej  Akademii  Muzycznej im. F. Chopina w klasie klawesynu prof. Władysława Kłosiewicza. Naukę śpiewu rozpoczęła w klasie prof. Hanny  Rejmer. W 2017 r. z wyróżnieniem ukończyła studia wokalne na warszawskim UMFC w klasie prof. Anny Radziejewskiej.

Uczestniczyła w mistrzowskich kursach interpretacji muzyki barokowej prowadzonych przez Kaia Wessela i Nicolasa Parle. Swój warsztat wokalny rozwijała pod kierunkiem Olgi Pasiecznik i Jacka Laszczkowskiego. W roku akademickim 2005/2006 studiowała śpiew barokowy (klasa Roberty Invernizzi ) i muzykę kameralną ( klasa Mary Galassi) w Accademia Internazionale della Musica  w  Mediolanie.

 W latach 2006 -2009 prowadziła zajęcia jako wykładowca śpiewu i emisji głosu w Wyższym Seminarium Duchownym w Siedlcach.

Współpracuje z kompozytorami – Hadrianem Filipem Tabęckim,  Aleksandrem Kościowem i Marcinem Zielińskim. Występowała w Teatrze Polskim w Warszawie wykonując wokalne partie solowe w przedstawieniu „Hekabe“ w reżyserii Karoliny Labahua z muzyką Aleksandra Kościowa.

Od kilkunastu lat prowadzi warsztaty wokalne przygotowując uczestników Festiwalu Zaczarowanej Piosenki w Krakowie organizowanym przez Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko“, współpracuje również z Fundacją „Muzyka jest dla wszystkich“.

Jako solistka występowała na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej w Warszawie , Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Legionowie , Śródmiejskim Festiwalu Pasyjnym , Cecyliańskich Dniach Muzyki Sakralnej , Festiwalu Bożonarodzeniowym „Incarnatus Est“ , Festiwalu „Musica Sacra“ , Festiwalu ”Muzyka w Katedrze” w Kołobrzegu, Festiwalu „Kolory Polski“ , Festiwalu Oper Barokowych „Dramma per Musica”, Festiwalu Jazzu Tradycyjnego „Złota Tarka”, Enter Enea Festival, Nostalgia Festival, w ramach cyklu koncertów Bach 200 UW na Uniwersytecie Warszawskim, na Festiwalu Muzycznym w Greifswaldzie, Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach, w Muzeum Polin oraz w Filharmonii Narodowej, Bałtyckiej, Szczecińskiej, Częstochowskiej i Podkarpackiej , wykonując utwory J.S.Bacha, A.Vivaldiego,  G.F.Haendla, A.Scarlattiego , F.Schuberta , D.Buxtehudego , S.Reicha, P. Mykietyna, W.Szpilmana, J. Petersburskiego, A. Piazzolli  i.in. W 2017 roku kreowała partię Medei w operze F.Cavallego „Il Giasone” w reżyserii Michała Zdunika w Teatrze Collegium Nobilium, w roku 2018 partię Oberto w operze G.F.Haendla „Alcina” w reżyserii Jacka Tyskiego, a w roku 2019 partię Drugiej Damy w „Czarodziejskim Flecie” W.A.Mozarta w reżyserii Giovanniego Castellanosa w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Ze względu  na  swoje  rozległe  możliwości  wokalne  śpiewa  także  muzykę popularną, współczesną, jazzową  i  gospel . Jej zespół Orkiestra Adria specjalizuje się w graniu polskiej muzyki popularnej okresu międzywojennego i regularnie występuje w salach koncertowych, filharmonicznych i na festiwalach muzycznych w całej Polsce.

Joanna Lalek współpracuje z zespołami: The New Art Ensemble , Kwadrofonik , LuteDuo, Ensemble Hyacinthus, Consortium Sedinum, Gradus ad Parnassum i Royal Baroque Ensemble.