Gabriel Díaz

g3 (3)Gabriel Díaz – kontratenor, urodzony w Sewilli. Rozpoczął edukację muzyczną od gry na fortepianie, jednak potem poświęcił się wokalistyce i interpretacji historycznej. Śpiewać rozpoczął w Andaluzyjskiej Barokowej Akademii Chóralnej pod opieką profesorów takich jak Carlos Mena, Lambert Climent and Lluis Vilamajo. W 2005 rozpoczął studia w londyńskim Trinity College of Music, gdzie uczył się pod kierunkiem Timothy’ego Travers-Browna, Philipa Thorb’ego i Stephena Prestona. Regularnie występuje z takimi zespołami jak La Capella Reial de Catalunya, La Grande Chapelle, Choeur de Chambre de Namur, Music Ficta, Capilla Real de Madrid, Los Músicos de su Alteza, Vox Luminis, and Musica Saeculorum.

W operze występował w roli Melissa w “La liberazione di Ruggiero” F. Caccini w Teatrze Jovellanos w Gijón (Hiszpania) pod dyrekcją Furio Zanasi i Roberto Gini. Wystąpił również jako Spirit i Sorceress operze Purcella “Dido & Aeneas” oraz jako Guido w operze Haendla “Flavio”.

Występował w takich miejscach jak Madrid National Auditorium; hiszpańskich salach koncertowych w Barcelonie, Leon, Castellón, Gironie, Cuenca, Zaragoza i Santiago a także podczas festiwali takich jak: Festival de Musica Antigua w Sevilli, Ubedzie, Maladze i w La Laguna; Festival Muzyki Religijnej w Cuenca; Siglos de Oro w Cajamadrid; Festival Mozart w La Coruña; Musikaste of Errenteria; Quincena Musical Donostiarra (San Sebastián); Festival Laus Polyphoniae (Antwerpia); De Singel (Antwerpia); Palais de Beaux-Arts (Bruksela); Festival Vocal de Mechelen; Musica Sacra (Monachium); Tag der Alten Musik w Alden Biesen (Belgia); Centro Musical de Bijloke (Gent); Leuven University; Auditorium De Doelen w Rotterdamie; Citè de la Musique w Paryżu, Festival de Ambronay; Fontfroide Abbey; Auditorium w Clermont-Ferrand; Festival de la Radio France w Montpellier; Festival d’Arques la Bataille de Normandía; Festival Île de France; Festival de Ribeauville; Mars en Baroque w Marsylii; Thèâtre de Bourg-en-Brese; Musee du Piano de Limoux; Sacred Music Festival we Freiburgu; Festival de Nyon; Dorfkirche w Bazyleii; Leipzig Bach Festival; Festpielhaus w Baden-Baden; Köthen Bachfest; Festival Lux Aeterna w Hamburgu; National Theatre w Londynie; Greenwich Early Music Festival; Styriarte w Graz; Osterklang Festival w Wiedniu, Festiwal Misteria Paschalia w Krakowie; Institutos Cervantes in Casablanca and Rabat w Maroko; na Festiwalach w Meksyku: Festival de Música Antigua del CENART, Festival Cervantino de Guanajuato; Sala Nezahuacoyotl of the Universidad Autonoma; Festival de Música Virreinal de Guadalajara; Teatro Ocampo de Cuernavaca; Festival de Música Antigua w Limie (Peru); Ciclo de Musica Barroca de Antigua (Gwatemala).

Wiele z tych koncertów było rejestrowanych, m. in. Televisión Española (TVE), Radio Nacional de España, Cataluña Música, Austrian Broadcasting Corporation, Radio Klara Belgium, kanał MEZZO i Radio France. Prowadził kursy wokalne na Uniwersytecie w Maladze i w Sistema Nacional de Fomento Musical w México.

Nagrywał dla wytwórni: Almaviva, Alia Vox, Enchiriadis, Arsis, Ricercar, Lauda Musica i Alpha, zdobywając liczne nagrody: Preis der deutschen Schallplattenkritik (Nagroda niemickiej krytyki), Critics Choice Prize of Gramophone, Nagrodę “5 de Diapason” i nagrodę Festclásica Association.

Obecnie pracuje nad rolą Andronico w “Tamerlanie” Haendla w Teatrze Wielkim w Poznaniu, kantatami Haendla na Festiwal w Aix-en-Provence które wykona pod kierownictwem muzycznym Emmanuelle Haïm oraz nad “Orlandem” Haendla w Welsh National Opera.