Dorota Szczepańska

Dorota Szczepańska (sopran). Jako aktywna solistka i kameralistka, współpracowała z wieloma orkiestrami, m.in. z Sinfonia Varsovia, Polską Orkiestrą Radiową, Royal Baroque Ensemble, Tschechische Philharmonie Brünn oraz London Symphony Orchestra poprowadzoną przez Lee Reynolds’a, z którą dokonała nagrania „Ave Maria” Krzysztofa A. Janczaka. Nagrała również dwie płyty z dziełami G.S. Mayr’a (1763-1845) razem z Concerto de Bassus wydane przez NAXOS, a wraz z orkiestrą Sinfonia Varsovia muzykę do baletu „Stín” B. Martinů pod batutą Iana Hobsona.

Do jej ostatnich ról operowych należą: główna partia w „Semele” G.F. Haendla pod batutą Howarda Armana oraz dwie premiery oper barokowych – Semiramide riconosciuta” L. Vinci pod batutą Marco Vitale w ramach II Festiwalu Oper Barokowych Dramma Per Musica w Warszawie, oraz „Arminio” A. Hasse’go wystawionego m.in w Pradze, razem z {oh!} Orkiestra Historyczna pod dyrekcją Martyny Pastuszki.

Brała udział w wielu festiwalach wykonując dzieła muzyki kameralnej oraz oratoryjnej i sakralnej t.j. „Stabat Mater” G.B. Pergolesego, „Requiem d-moll” oraz „Wielka Msza c-moll” W.A. Mozarta, „Pory roku” J. Haydna, „Juditha triumphans” A. Vivaldiego i in. 

Brała udział w prawykonaniach wielu dzieł Grzegorza Duchnowskiego m.in. „Fuga dłoni” w Filharmonii Narodowej wraz z Kameralną Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą Jakuba Chrenowicza, „W malinowym chruśniaku” na Festiwalu Prawykonań w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, oraz „Stabat Mater” razem z Orkiestrą Filharmonii Gorzowskiej pod batutą Moniki Wolińskiej.

Sopranistka, poza repertuarem klasycznym, wykonuje również muzykę filmową. Brała m.in. udział w Festiwalu Filmowym Transatlantyk na zaproszenie Jana A.P. Kaczmarka, a w 2019 roku nagrała muzykę do serialu „Zasada przyjemności” skomponowaną przez Michała Lorenca. W jej repertuarze znajdą się także standardy jazzowe, musicalowe oraz piosenka aktorska.

Sopranistka jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Teresy Księżak, Zofii Witkowskiej, Claudii Visca w Wiedniu oraz uczestnicząc w kursach mistrzowskich Petera Berne, Anity Garanča, Evy Blahová, James’a Oxley’a, Dirka Snellings’a, Anny Radziejewskiej, Artura Stefanowicza, Jadwigi Rappe i in. Obecnie studiuje w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hannoverze w klasie śpiewu Marka Rzepki (Soloklasse) oraz muzykę kameralną w klasie Jana Philipa Schulze.

fot. Świeczkowska Photographer