Barbara Zamek

B. ZamekSopran. Z operą związana od 5 roku życia – już jako dziecko wstępowała na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie jako chórzystka dziecięcego chóru Alla Polacca. W roku 2010 ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina, gdzie pod kierunkiem profesor Bożeny Betley zrobiła licencjat. W 2014 roku zrobiła z wyróżnieniem magisterium w w klasie śpiewu solowego profesor Claudii Visci w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. W 2013 roku brała udział w pracach Studia Operowego w Lyon. Swoją pierwszą główną rolę solową (Hanna) zaśpiewała w Warszawie w przedstawieniu „Loterya” Stanisława Moniuszki w reż. Jitki Stokalskiej. W 2010 roku zaśpiewała Dydonę w spektaklu „Dydona i Eneasz” Purcella w reż. Natalii Kozłowskiej w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie i w tym samym roku – rolę Zofii w „Halce” Stanisława Moniuszki w reż. Natalii Babińskiej w Teatrze Wielkim w Warszawie; W 2012 roku wystąpiła w roli Ginevry w operze Georga Friedricha Haendla „Ariodante” w reżyserii Reto Nickler’a wystawianej w Schlosstheater Schoenbrunn, również w 2012 roku uczestniczyła w warsztatach Escales Lyriques i zaśpiewala rolę Antonii w „Opowieściach Hoffmanna” J.Offenbacha. Opera została wystawiona na wyspie Ille d’Yeu we Francji; W 2013 roku zaśpiewała Paraszę w operze „Mawra” Igora Strawińskiego w reżyserii Luciji Dedic. Przedstawienie było wystawione w w Wiedniu w Neue Studiobuhne. W ramach prac prowadzonych w Studio Operowym w Lyon zaśpiewała Pierwszą Damę i Papagenę w „Czarodziejskim flecie” Mozarta w Opera de Lyon we Francji (2013); Występowała również w spektaklu „Księżycowy Pierrot” („Pierrot Lunaire”) A.Schönberga w reż. Natalii Kozłowskiej w Centrum Sztuki Współczesnej Warszawie (2013); Nie stroni od muzyki współczesnej. W roli Babette Biedermann występowała w prapremierze i popremierowych przedstawieniach „Biedermann und die Brandstifter” Šimona Vosečka w reż. Béatrice Lachaussée wystawionej w Neue Oper w Wiedniu (2013). W 2014 roku w Wenecji razem z Myriam Albano i orkiestrą pod dyrekcją Stefano Zanchetta zaśpiewała oratorium Pergolesiego Stabat Mater. Brała udział w festiwalu Soirées Lyriques de Gigondas i podjęła wyzwanie zaśpiewania roli Violetty w „Traviacie” Giuseppe Verdiego. Opera została wystawiona w Gigondas we Francji (Prowansja); W Teatrze Królewskim  w Warszawie zaśpiewała rolę Poppei w „Agrippinie” Haendla. Wykonywała partię Eurydyki w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka w ramach koncertów Filharmonii Pomorskiej oraz rolę Serpiny w „La Serva Padrona” Pergolesiego w Operze Kameralnej w Warszawie. Koncertowała w Filharmoniach Narodowej w Warszawie, w Sofii, w Białymstoku, w Wiedniu, na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”
śpiewała koncerty dla dzieci w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W 2015 roku zaśpiewała rolę Albertynki w wystawionej przez Operę Kameralną w Warszawie „Operetce” według Witolda Gombrowicza. Muzykę do spektaklu napisał Michał Dobrzyński. W tym samym roku zaśpiewała rolę rolę Psyche w „Eros i Psyche” Ludomira Różyckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, a następnie rolę La Statue w „Pigmalionie” Rameau w Operze Kameralnej w Warszawie.

Jest laureatką konkursów:
W 2006 roku zdobyła: II Nagrodę w Konkursie Złote Głosy Mazowsza (Warszawa) , II Nagrodę w I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Mieczysława Karłowicza (Kraków),
w 2007 roku zdobyła nagrodę Złotego Słowika w Festiwalu Wokalnym Belcanto w Nałęczowie ,
w 2008 roku zdobyła III Nagrodę w X Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu oraz I Nagrodę w IX Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim Pieśń Wieczorna w Białymstoku.

W 2011 roku zdobyła III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Pieśni w Sofii w Bułgarii,
w 2012 została finalistką Międzynarodowego Konkursu Operetkowego w Korneuburgu w Austrii i laureatką nagrody specjalnej w Międzynarodowym Konkursie Johannesa Brahmsa w Portschach w Austrii.