Barbara Zamek

Sopran. Ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina, gdzie pod kierunkiem profesor Bożeny Betley zrobiła licencjat, a w 2014 roku zrobiła z wyróżnieniem magisterium w klasie śpiewu solowego profesor Claudii Visci w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. W 2013 roku brała udział w pracach Studia Operowego w Lyon.

Artystka ma w swoim dorobku wiele ról operowych, od oper barokowych po prawykonania oper współczesnych. Występowała na takich scenach operowych jak Opéra de Lyon, Neue Oper Wien, Opera Bałtycka, czy Warszawska Opera Kameralna. Brała również udział w festiwalach operowych, między innymi Soirées Lyriques de Gigondas oraz Escales Lyriques we Francji, oraz Festiwal Oper Barokowych Dramma per musica w Warszawskim Teatrze Stanisławowskim i na Festiwalu Warszawska Jesień.

Do partii które wykonywała na scenie należą między innymi Ginevra w „Ariodante” G. F. Händel’a, Poppea w „Agrippinie” G. F. Händel’a, Dydona w „Dido and Aeneas” H. Purcell’a, Eurydyka w „Orfeo ed Euridice” C. W. Gluck’a, Serpina w „La serva padrona” G. B. Pergolesiego, Papagena i Pierwsza Dama w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta, Antonia w „Les contes d’Hoffmann” J. Offenbacha, Parasza w „Mawra” I. Strawińskiego, Psyche w „Eros i Psyche” L. Różyckiego oraz Althea in E. Krenek’s „Pallas Athene weint”.

Barbara Zamek brała udział w takich prapremierach jak „Biedermann und die Brandstifter” Šimona Vosečka, „Operetka” Michała Dobrzyńskiego oraz „Orphée” Dariusza Przybylskiego.

Oprócz repertuaru operowego artystka ma w swoim dorobku utwory oratoryjne oraz duży repertuar pieśni. Występowała na wielu scenach koncertowych, takich jak Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Lutosławskiego, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy, Filharmonia Zielonogórska, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Narodowa w Sofii, Musikverein w Wiedniu.

Wystąpiła w partii Marty na nagraniu oratorium „Maddalena ai piedi di Cristo” A. Caldary, które w roku 2018 zdobyło nagrodę Fryderyka w kategorii Album Roku Muzyka Dawna.

Jej umiejętności zostały docenione na Konkursie Johannes’a Brahms’a w Pörtschach w Austrii nagrodą specjalną oraz III nagrodą na Międzynarodowym Konkursie Pieśni w Sofii w Bułgarii. Była również finalistką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Barokowej im Anotnio Cesti w Innsbrucku w Austrii.