Andrzej Mastalerz

mastalerzUkończył PWST we Wrocławiu w 1990 r. W tym samym roku zadebiutował w Łożu Klaus’a (reż. Kazimierz Bardzik) w Teatrze im. Stefana Jaracza Łodzi, z którym związał się na następne osiem lat, grając m.in. w: Dybuku (reż. Waldemar Zawodziński), czy Weselu Figara (reż. Anna Augustynowicz). Nagrodzony za rolę w spektaklu Zbrodnia z premedytacją Gombrowicza na XXXVI Kaliskich Spotkaniach Teatralnych. W roku 1998 przeprowadził się do Warszawy i związał z Teatrem Studio, gdzie stworzył szereg ról w spektaklach Zbigniewa Brzozy, m.in. w: Burzy, czy Mewie. Nominowany do Feliksów Warszawskich, w kategorii najlepsza drugoplanowa rola męska, za rolę Pantalone w spektaklu Sługa dwóch panów (reż. Rimas Tuminas). Ceniony aktor oraz wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. Na ekranie zadebiutował w głośnym Krótkim filmie o zabijaniu w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego. Współpracował m.in. z Agnieszką Holland (Europa Europa, W ciemności), Władysławem Pasikowskim (KrollPokłosie) oraz Lechem Majewskim (AngelusWojaczek). Chętnie współpracuje z młodymi reżyserami ze szkół filmowych. Bogaty rozdział jego kariery stanowią role w Teatrze TV. Są wśród nich: Ciemno (reż. Janusz Majewski), Piękno (reż. Izabella Cywińska), czy Bigda idzie! (reż. Andrzej Wajda). Nagrodzony na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej Prowincjonalia za najlepszą rolę męską w filmie Ewa (reż. Adam Sikora). Wyróżniony przez Miesięcznik Teatr w dorocznym podsumowaniu sezonu z cyklu „Najlepszy, najlepsza, najlepsi” za najlepszą rolę męską w sezonie 2011/2012 w Nieskończonej historii (reż. Piotr Cieplak). Za rolę Adama, w tym samym przedstawieniu, aktor otrzymał również nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Od 2012 roku w Zespole Teatru Powszechnego w Warszawie.